۱۳۸۷/۰۲/۲۵

10,000BC

پیش نوشت:



در پی شکستی که شامل حال و احوال من شد برای دیدن 1000BC،بلاخره بر احوال بد بدی غالب اومدم و خودِ خودیه این فیلم رو تونستم دانلود کنم و در آخر هم ببینم!! رو این حساب برای خودم لازم دیدم در موردش بنویسم!(آخه من برای یه فیلم اشتباهی چند خطی نوشتم برای این فیلم که درست هم بود ننویسم یعنی!؟)

پس نوشت:

فیلم روایت افسانه ی یاگالهاست، انسانهایی که شکارچی ماموت هستند.داستان در سرتاسر فیلم برامون داره تعریف میشه.از زبان احتمالا یه پیرمردی که داره هر چند گاهی قصه رو اب وتاب میده و شرح اتفاقات و احساسات شخصیت ها رو میده،و البته مزاحم نیست و تصویری از اون رو هم نمیبینیم، جوری که تمام فیلمی که ما میبینیم تصویر گذشته است و از زمان حالای فیلم فقط صدایی میشنویم.

فیلم خیلی خوشگل شروع میشه و ادامه پیدا میکنه، محیط نشون میده که زمانش باید ماله همون ده هزار سال قبل از میلاد باشه! لباس ها و صورتهای رنگ شده و نیزه ها وخونه هایی که با استخون های ماموتها ساخته شدن قرارِ خیال شما رو از این بابت راحت کنه!بجز آدمهایی که رنگ پوستشون و نوع پوشش و نحوه زندگیشون باهم متفاوته یه چندتایی جک و جونور هم تو این فیلم نقش بازی میکنن، ماموتها که خیلی زود معرفی میشن و بعد از اون اسب ها(که بعضی هاشون شاخ دارن!!)و پرنده های خیلی بزرگی که شبیه به شترمرغ هستند و آدمها رو مثل کرم میخورن و بعد از اون ببری که اسمش
دندان نیزه ایه!. بقیه حیوانات حضورشون خیلی کوتاهه و تاکیدی هم روشون نیست که قدیمی باشن مثل آهو ها.


در مدت فیلم همه جور اقلیمی رو می بینید جنگل و کوه و صحرا و برف و گرما، و قهرمان ما هم به سلامت همشون رو رد میکنه!
ماجرای فیلم پیدا کردن و پس گرفتن عشق دوران کودکی و حالای قهرمان هست که با کمی هیجان با خوشی تموم میشه و حوادث جالبی رو براشون رقم میزنه.

پایین نوشت:

در کل که این یه تصویر خوب و فهمیده از انسان 12000 سال پیش هست که بهتر بود افسانه نبود! اهرام مصر تو این فیلم هم خیلی جالب بود به نظر من.
این فیلم برا اونایی که خیلی علاقه به شنیدن قصه و افسانه دارن شاید بیشتر جالب باشه.

پا نوشت:

الان دوساعته دارم مینویسم! خوب برید ببینید این فیلمو خودتون !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر